۱۳۸۸ مرداد ۱۶, جمعه


نمایش کثیف محاکمه زندانیان، کوس رسوائی واستیصال رژیم

نخستین نشست بیدادگاه متهمان "اغتشاش و آشوب و متهمین پروژه شکست خورده کودتای مخملی" در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری تهران، روز شنبه 10 مرداد با سخنان صلواتی رئیس دادگاه انقلاب اسلامی آغاز شد. درمیان متهمین در نشست بیدادگاه که نزدیک به 100 نفر حضورداشتند، چهره های شناخته شده ای نظیر بهزاد نبوی عضو شورای مرکزی سازمان انقلاب اسلامی، میر دامادی دبیر کل حزب مشارکت، امین زاده عضو شورای مرکزی حزب مشارکت، عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، محمد ابطحی عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز، صفایی فراهانی عضو شورای مرکزی حزب مشارکت، رمضانزاده عضو شورای مرکزی مشارکت... و شماری دیگراز زندانیان ناشناخته به چشم میخوردند.
این نمایش مشمئز کننده و ضد بشری درشرایط "عدم اطلاع و حضور وکلا در دادگاه و نیز عدم ملاقات وکلا با موکلین از آغاز دستگیری تا روز دادگاه، عدم تفهیم اتهام، بازجویی های طولانی مدت که به گفته برخی ازمتهمان هنوز هم ادامه دارد، نگهداری متهمان در سلول انفرادی، استفاده از انواع شکنجه های روحی، عدم ملاقات با خانواده ..." برگزارگردید. جناح حاکم با توسل به همه مبانی و موازین اسلامی که مورد تائید و استفاده همه این متهمین در گذشته بود به میدان آمد و به مصلحت اسلام تکیه کرد، هدف رژیم ازاین عمل ضد انسانی تدارک پرده سوم کودتا واعتراف گیری های بیشرمانه وچسباندن جنبش مردمی به جنبش مخملی تحت رهبری امپریالیسم و استعمار و سرکوب خونین جناح اصلاح طلب و یک دست کردن جناح حاکم و ادامه سرکوب و قلع و قمع جنبش مردم ایران می باشد. سناریوی چنین برنامه ای در نشریات جناح احمدی نژاد بویژه در کیهان شریعتمداری بازتاب یافته است: "اکنون که دانه های ریز اعتراف کرده اند باید به سراغ دانه های درشت رفت و کار را یکسره کرد". این دانه های درشت کسانی جز محمد خاتمی، موسوی، کروبی و رفسنجانی نیستند. جناح کودتاگر حاکم، عزمش را جزم کرده تا با تشدید تضادها و تا قبل از سازمانیابی جناح اصلاح طلب آن ها را متلاشی و از صحنه سیاست خارج کند. سخنرانی علی خامنه ای درنماز جمعه 29 خرداد ماه نقطه عطفی درتاریخ نظام جمهوری اسلامی بود. نقطه عطفی که راهی برای اصلاح طلبان درون حکومتی باقی نگذاشته است. دفاع قاطعانه علی خامنه ای از احمدی نژاد و تاکید بر سلامت انتخابات کذایی و رد هرگونه اتهام به تقلبات انتخاباتی اعلام جنگ به یارانی بود که در طول سی سال حکومت جمهوری اسلامی در کودتاهای مشابه علیه رقبای حکومتی و کشتار و سرکوب مردم ایران شریک بوده و اینک برای نجات نظام جمهوری اسلامی به میدان آمده تا با کنترل جنبش آزادیخواهانه مردم آنرا به چهارچوب قانون اساسی بکشند و از پیشروی و رادیکالیسم انقلابی اش باز دارند. سخنرانی علی خامنه ای یک نه بزرگ به جناح اصلاح طلب بود و برهرگونه توهم و خوشبینی نسبت به تحول پذیری رژیم جمهوری اسلامی مهر باطل کوبید.
بساط بیدادگاههای جمهوری اسلامی تازه گی ندارد. هزاران کمونیست و انقلابی ترقی خواه در سالهای 60 تا 67 بدون هیچ گونه محاکمه ای و پس از وحشیانه ترین شکنجه های روحی و جسمی به جوخه های اعدام سپرده شدند. گورستان خاوران سند زنده چنین جنایتی است. آقایان ابطحی، بهزاد نبوی، همه حضرات مجاهدین انقلاب اسلامی و دیگران ، این فرزندان جمهوری اسلامی که امروز خود قربانی چنین نظام کثیفی شده اند در شکل گیری آن ماشین سلاخی نقش داشته و هرگز از حقوق انسانی و اولیه انقلابیون و کمونیستها در زندان دفاع نکرده و ضدیت خویش را با نمایندگان واقعی کارگران و زحمتکشان بارها نشان داده اند. کمونیستها دمکراترین انسانها هستند. اگر ما کمونیستها این نمایشات چندش آور و اعتراف گیریهای ضد بشری را محکوم کرده و از حقوق انسانی و دموکراتیک هر متهمی از جمله آقایان ابطحی و شرکاء دفاع میکنیم نه یک امر تاکتیکی بلکه از ماهیت عمیقا کمونیستی و دموکراتیک ما بر می خیزد که حقوق بشر را امری طبقاتی و تجزیه ناپذیر تحلیل میکنیم وبدان ایمان داریم.

حزب ما برگزاری بیدادگاه نمایشی و جعلی جمهوری اسلامی که توهین به انسان و انسانیت است را بشدت محکوم میکند و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی است. رژیم کودتا در حال دست و پازدن است و ازجنبش عظیم مردم به وحشت مرگ افتاده است. این نمایشات اعتراف گیری ناشی از استیصال ، کرم زدگی درونی و میرندگی آن است. این نمایشات کذایی برخلاف تصور ابلهان حاکم تاثیر عکس بر مردم خواهد گذاشت و گذاشته است. مردم بار دیگر می بینند که “رافت اسلامی“ چه صیغه ایست. خشم مردم شعله ورتر خواهد شد و قاطعانه تر برای سرنگونی این نظام فاسد و ارتجاعی به میدان خواهد آمد.

سرنگون باد رژیم فاشیستی و سرمایه داری جمهوری اسلامی!
آزادی فوری همه زندانیان سیاسی!
زنده باد سوسیالیسم این پرچم رهایی بشریت!
حزب کارایران(توفان)
12 مرداد 1388