۱۳۸۸ آذر ۱۲, پنجشنبه


مصلحت اسلام و نفی تودهﻫﺎ

وقتی در ایران انتخابات با تقلبات پی در پی به نفع احمدی نژاد و خامنهﺍﻯ ای به پایان رسید فوراً سران روحانیت خود را جلو انداخته و مدعی شدند که شرکت 85 در صدی مردم در انتخابات مشت محکمی به دهان اجانب بود و نشان داد که این حکومت تا به چه حد مورد احترام و علاقۀ مردم ایران است. آنها از شرکت وسیع مردم در انتخابات برای نشان دادن مشروعیت رژیم جمهوری اسلامی کمک می گرفتند و ساعتهاﻫﺎ و روزها بر این اساس تبلیغ کردند.
علی اکبر ولایتی مشاور رهبر در امور خارجی حتی مدعی شد: "مشارکت گسترده و 85 درصدی مردم ایران در انتخابات اخیر ریاست جمهوری بیانگر ایمان و اعتماد ایرانیﻫﺎ ها به نظام است".
در تاریخ 25/3/1388 خبرگزاری ایرنا گزارش داد: "رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان انتخابات ریاست جمهوری با 85 در صد مشارکت مردم را بهترین نماد دموکراسی خواند".
در بیانیۀ جامعۀ اسلامی نمایندگان ادواری مجلس شورای اسلامی که از حماسۀ به یاد ماندنی و بی بدیل خلق صحبت می شود می آید: "بی شک حضور قریب به چهل میلیون نفر یعنی 85 در صد از واجدین شرایط در پای صندوقﻫﺎﻯ اخذ رأی مهر تائیدی بر مردم سالاری دینی حاکم بر این کشور است."
هیئت رزمندگان اسلام با صدور بیانیهﺍﻯ نوشت: "رأی ملت ایران به یک یا چند نفر نبود، رأی به یک یا چند جناح نبود. رأی قاطع ملت بزرگ ایران به آرمانﻫﺎﻯ اصیل انقلاب، راه روشن امام خمینی...بود".
جبهۀ اصولگرایان در بیانیۀ خود نوشت: "امروز شما ملت بزرگوار با خلق یک حماسۀ ملی بی نظیر به جهانیان ثابت کرده اﺍید که تحت هیچ شرایطی حاضر نیستید دست از پشتیبانی اسلام و انقلاب و ولایت بردارید...".
در بیانیۀ جامعۀ روحانیت مبارز می آید: "شرکت بی سابقۀ مردم شریف ایران در انتخابات بار دیگر نظام دینی مردمی را به عنوان یک مدل جدید موفق حکومتی به جهان عرضه کرد".
این پرگوئیﻫﺎ برای کسانی که از اساس با نقش مردم دشمنی داشته، برای انسان احترامی قائل نیستند و رأی مردم برایشان پشیزی ارزش ندارد از این جهت مصلحت بود تا تبلیغات سیاسی بکنند و شیپور عوامفریبی را به دهان بگیرند. وقتی مردم میلیونیﻫﺎ به خیابانﻫﺎ ریختند و به انتخابات تقلبی اعتراض کردند و خواهان ابطال انتخابات ضد مردمی شدند، وقتی مردم بیان کردند که حکومت تقلبی فاقد مشروعیت است زیرا مورد تائید مردم نیست. روحانیت به زبان محمد یزدی رئیس سابق قوۀ قضائیه و عضو شورای نگهبان و همدست احمد جنتی و مصباح یزدی مدعی شد که مشروعیت نظام جمهوری اسلامی از مردم نشأت نمی گیرد. آنها مشروعیت خویش را از خدا دارند. معلوم نیست این ریاکاران که تا دیروز از حضورمیلیونی مردم در انتخابات سرمایه تبلیغاتی برای نظام تبهکار جمهوری اسلامی ساخته بودند چگونه به یک باره نقش همان مردم را که مبنای مشروعیت آنها بودند با بی شرمی به صفر رساندند و مدعی شدند که مشروعیت خویش را نه از مردم بلکه از اسلام می گیرند.
از این ریاکاران باید پرسید که اگر شما برای رأی مردم و تصمیم آنها ارزشی قائل نیستید به چه مناسبت اساساً انتخابات برگذار می کنید؟ اگر نتایج انتخابات برای شما فرقی نمی کند و اکثریت و اقلیت آراء تعیین کننده نیست به چه مناسبت مردم را تشویق به شرکت در انتخابات می کنید و بیانیهﻫﺎﻯ آن چنانی صادر می کنید؟ حتی شما می خواستید به جوانان 15 ساله نیز حق رأی دهید تا تعداد شرکت کننده در انتخابات افزایش یابد. تنها بعد از این که کارشناسان شما به شما گوشزد کردند که جوانان همه به میرحسین موسوی رأی می دهند و این تصمیم شما حکم تیر خلاص را برایتان دارد از آن صرفنظر کردید.
به هر صورت شما ثابت کردید که ریاکارید و بر اساس مصلحت روحانیت، نیروی مردم را به حساب می آورید و یا نفی می کنید. شما تاجرید و کاسبکار و کسی که تا به این نسبت به مردم کشورش بیگانه است، کسی که تا به این حد دشمن مردم کشورش است، کسی که تا به این حد از مردم کشورش می ترسد تنها می تواند به اجانب تکیه دهد. رژیمی که تا این اندازه به مردم عناد می ورزد و دست به قتل و کشتار می زند سزایش مرگ و سرنگونی است و جز این نیز نخواهد شد.