۱۳۹۱ شهریور ۱۸, شنبه


تظاهرات اعتراضی علیهﻯ دخالت امپریالیستﮬﺎ در سوریه، در سانتیاگوی شیلی

 
امر برخورد به مسئلهﻯ سوریه در میان نیروهای انقلابی و ضد امپریالیست به تدریج به یک ملاک تعیین مرز میان نیروهای انقلابی و ضد انقلابی بدل شده است. زیرا اغتشاش مزدوران و عناصر نفوذی و وارداتی، در سوریه، ماهیتاً تلاشی برای تسلط بر منطقه است و تنها باید از این دریچه مسئله را مورد بررسی علمی قرار داد.

امر برخورد به مسئلهﻯ سوریه نشان می دهد که چه نیروهائی در سیر تحولات و روند تکامل تضادها در جهان، در جبههﻯ انقلاب قرار می گیرند و چه کسانی در جبههﻯ جهانخواران و زورگویان و درندگان تاریخ. نزاع بر سر حق وتوی روسیه و چین نیست که مشتی ایرانی خودفروخته، چهرهﮬﺎﻯ خوفناک و خون آشام خویش را در پس پردهﻯ گریه و زاری هومانیستی برای فریب افکار عمومی پنهان کردهﺍند.

رویدادهای سوریه و نوع برخورد به آن نشان می دهد که هر نیروی سیاسی چه تصویر و تصوری از منظرهﻯ سیاسی عمومی جهان و مسیر تحولات آن دارد. بر همین اساس حزب کمونیست شیلی (آکسیون پرولتاریائی) فراخوانی در اعتراض به تجاوز امپریالیسم آمریکا به سوریه منتشر کرده و همگان را به آکسیون روز شنبه 25 اوت در همبستگی با خلق سوریه دعوت نمود.

طبق گزارش حزب کمونیست شیلی (آکسیون پرولتاریائی) تظاهرات در مرکز شهر سانتیاگو با موفقیت برگزار شد. در بیانیهﻯ پایانی تظاهرات چنین آمده است:

» دست سازمان تروریستی ناتو و امپریالیستﮬﺎ از سوریه کوتاه باد. ما هر روزه در رسانهﮬﺎﻯ امپریالیستی می شنویم که در سوریه قیام مردمی علیهﻯ رژیم بشاراسد جریان دارد و تحت رهبری ارتش آزادیبخش برای استقرار آزادی می رزمد. اما حقیقت غیر ازاین است. آنچه در رسانهﮬﺎ بیان می شود دروغ محض و قلب حقیقت است. اینها همه تبلیغات بنگاه امپریالیستی است. اوضاع سوریه ادامهﻯ تعرض قدرتﮬﺎﻯ امپریالیستی در افغانستان، عراق، لیبی است. امروز تعرض به سوریه است فردا  نوبت ایران خواهد بود.. قدرتﮬﺎﻯ امپریالیستی، آمریکا، انگلیس، فرانسه اسپانیا و سازمان ناتو بازوی مسلح این نیروهای استعماری، برای تحقق اهداف شوم خود و تحت پوشش دفاع از آزادی به تسلیح نیروهای مزدور القاعده و دول ارتجاعی قطر و عربستان سعودی، ترکیه و اسرائیل  علیهﻯ سوریه می پردازند و از هیچ کمک مالی برای سرنگونی رژیم بشار اسد  دریغ نمی ورزند. به یمن این نیروهای ارتجاعی و جریانات آدمخوار مذهبی هزاران نفر جان باختند، بسیاری از اماکن و بیمارستانﮬﺎ، کارخانهﮬﺎ، مدارس... ویران شدند. اسرائیل صهیونیست تنها کشوری است که فاقد مرز مشخص است واینک در کمین است که بازهم بخشی از خاک سوریه را به بلعد. نیروهای ملی ومیهنی سوریه موظفند برای استقلال کشورشان علیهﻯ امپریالیسم و تهاجم خارجی که برای ویرانی کشور و مستعمره کردن آن خیز برداشته است برزمند اگرچه امروز شرایط استقرار برای سوسیالیسم آماده نیست اما برای  تحقق آزادی نمی توان با ناتو و دول ارتجاعی و امپریالیستی همدست و هم پیمان شد. هیچ یک از خواستهﮬﺎﻯ ملت در چهارچوب سازمان ناتو و امپریالیستﮬﺎ حل نخواهد شد. ازاین رو از خلق شیلی می خواهیم که با ابراز همبستگی با مبارزهﻯ ضد امپریالیستی، ضد ناتو و ضد صهیونیستی سوریه که برای حق حاکمیت و حفظ استقلال خود صورت می گیرد از این پیکار دفاع نمایند. ما از مبارزهﻯ ملت سوریه علیهﻯ نیروهای عقب ماندهﻯ مذهبی که به عنوان بازوی مسلح امپریالیسم عمل می کنند پشتیبانی می کنیم و با ملت سوریه ابراز همدردی می نمائیم.

دست  سازمان تروریستی ناتو و امپریالیستﮬﺎ از سوریه کوتاه باد! «

 

حزب کمونیست شیلی (آکسیون پرولتاریائی) شنبه 25 اوت