۱۳۸۸ خرداد ۸, جمعه

نامه اعتراضی حزب کمونیست بنگلادش( مارکسیست لنینیست) به سفارت و مقامات جمهوری اسلامی


دستگیری و سرکوب کارگران را محکوم می کنیم
کارگران دربند را فوراً و بی قید و شرط آزاد کنید!

درپی انتشار فراخوان بین المللی دفتر خارجی حزب کارایران (توفان) دردفاع از کارگران ایران و محکوم نمودن رژیم جمهوری اسلامی و آزادی کارگران زندانی اول ماه مه درپارک لاله، بسیاری از احزاب و سازمانﻫﺎﻯ چپ و کمونیستی با انتشار اعلامیه و نامهﻫﺎﻯ اعتراضی به سفارتخانهﻫﺎ و مقامات ایران، اعمال وحشیانه و ضد کارگری جمهوری اسلامی را محکوم و خواهان آزادی تمامی دستگیرشدگان گردیدند. نامۀ اعتراضی زیر توسط حزب کمونیست بنگلادش ( م ل) صادرگردیده و به سفارت و مقامات جمهوری اسلامی ارسال شده است.

سرکوب و دستگیری کارگران را محکوم می کنیم

حزب کمونیست بنگلادش ( م ل) حملۀ وحشیانه به تظاهرات کارگران درپارک لاله را قویاً محکوم می کند. اول ماه مه روز رهائی کارگران است. اول ماه مه روز فریاد طبقۀ کارگر و طرح مطالبات وی است. تمام کارگران و زحمتکشان جهان توجه خاصی به روز اول ماه مه دارند و با میتینگ و تظاهرات ابراز وجود می کنند. روز اول ماه مه یک حق دموکراتیک و رسمیت یافتۀ جهانی است و هجوم به کارگران و دستگیری آنان درتظاهرات اول ماه مه نقض کنوانسیون سازمان جهانی کاراست.
ما خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی دستگیرشدگان اول ماه مه هستیم. ما هم چنین خواهان آزادی تمامی زندانیان سیاسی و فعالین سندیکائی و کارگری از زندانﻫﺎﻯ جمهوری اسلامی می باشیم.

پاتهاک لال گولدر
از طرف کمیتۀ مرکزی حزب کمونیست بنگلادش(م ل)
16 مه 2009