۱۳۸۸ مهر ۷, سه‌شنبه

ادامه فشارها و اذيت و آزارهای غير انسانی عليه منصور اسالو


بنابه گزارشات رسيده از بند 1 زندان گوهردشت کرج، زندانی سياسی منصور اسالو رئيس هيئت مديره ی سنديکای کارگران شرکت واحد تهران و حومه عليرغم اينکه تا به حال پزشکی قانونی 3 بار عدم تحمل حبس او را تاييد کرده است ولی همچنان در بند 1 زندان گوهردشت معروف به بند آخر خطيها در شرايط قرون وسطائی بسر می برد.

آقای منصور اسالو مدتی پيش به پزشکی قانونی برای معاينات پزشکی منتقل گرديد و برای سومين بار عدم تحمل حبس او به خاطر وضعيت حاد جسمی اش مورد تاييد قرار گرفت.اما 3 بار تاييد پزشک قانونی نه تنها باعث آزادی او نشده است بلکه اورا به بند 1 معروف به بند آخر خطيها که با شرايط غير انسانی است منتقل شده است و تحت فشارهای غير انسانی قرار دارد.

آقای اسالو از زمان انتقال به اين بند تا به حال از ملاقات حضوری با خانواده اش محروم می باشد و ملاقاتها بصورت کابينی صورت می گيرد. از طرفی ديگر فرزند آقای اسالو ،پويش اسالو که در جريان دستگيريهای گسترده قيام مردم ايران دستگير شده بود و بيش از17 روز را در بازداشتگاه های مخفی و زندان اوين بسر برده بود و در طی اين مدت تحت شکنجه های وحشيانه قرار گرفته بود عليرغم گذشت مدت زمانی نسبتا طولانی از آثار شکنجه ها رنج می برد و همچنان تحت درمان پزشکی قرار دارد . شکايتهای اين خانواده بخاطر بازداشت غير قانونی و شکنجه های غير انسانی همچنان بدون رسيدگی باقی مانده است. عروس آقای اسالو هنگام تردد به محل کارش مورد يورش مامورين وزارت اطلاعات قرار می گيرد و با کشيدن سلاح کمری او را مورد تهديد قرار می دهند و قصد ربودن وی را داشتند. آنها به او می گويند :ما می دانيم تو عروس اسالو هستی. واز اين طريق يک فضای ترور و وحشت را بر اين خانواده حاکم کرده اند. با ايجاد فضای رعب و وحشت امنيت اين خانواده را عملا سلب کرده اند. لازم به يادآوری است آقای منصور اسالو و زندانيان سياسی بند 4 زندان گوهردشت کرج با اذيت و آزارها و يورشهای مامورين حفاظت و اطلاعات زندان و گارد زندان قرار داشتند. تا اينکه 11 شهريور آقای اسالو را بدون هيچ دليل از بند 4 به بند 1 معروف به بند آخر خطيها که دارای شرايط قرون وسطائی است منتقل کردند . و از آن زمان تا به حال در آنجا بسر می برد.اين درحالی است که آقای اسالو بيش از دو سوم مدت محکوميت غيرانسانی خود را تحمل کرده و طبق قوانين رژيم بايد آزاد شود. زندانی سياسی منصور اسالو از ناراحتی های متعدد جسمی رنج می برد و نگه داشتن او در بند 1 جان وی را در معرض خطر جدی قرار ميدهد. يورشهای وحشيانۀ و اذيت و آزار و انتقال زندانيان سياسی به دستور وزارت اطلا عات صورت گيرد و توسط علی حاج کاظم و علی محمدی رئيس و معاون زندان ،کرمانی رئيس حفاظت و اطلاعات زندان، فرجی معاون حفاظت و اطلاعات زندان به اجرا در می آيد. فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، انتقال و ادامه بازداشت زندانيان سياسی و بخصوص آقای اسالو به بند مخوف و غير انسانی 1 را محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سازمان جهانی کار و ساير سازمانهای مدافع حقوق کارگران خواستار اقدامات عاجل برای آزادی فوری و بی قيد و شرط اين فعال کارگری است. فعالين حقوق بشر ودمکراسی در ايران 7 مهر 1388 برابر با 29 سبتامبر 2009 گزارش فوق به سازمانهای زير ارسال گرديد: سازمان جهانی کار کميساريای عالی حقوق بشر کمسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا سازمان عفو بين الملل سازمان ديدبان حقوق بشر
7 مهر 1388

21:03