۱۳۸۷ تیر ۲۱, جمعه



نیشکر هفت تپه به وزرات صنایع منتقل شد
1387/04/1918:41
روز گذشته از طریق تلویزیون محلی و توزیع بخشنامه در محل کارخانه اعلام شد که مسئولیت اداره این کارخانه از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صنایع و معادن منتقل شده است.
در پی آغاز دوباره ناآرامی های کارگری نیشکر هفت تپه، روز گذشته از طریق تلویزیون محلی و توزیع بخشنامه در محل کارخانه اعلام شد که مسئولیت اداره این کارخانه از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صنایع و معادن منتقل شده است.
به گزارش دسترنج، فعالان کارگری می گویند به دنبال انتشار این خبر از کارگران ناراضی خواسته شده که به اعتراض های خود پایان دهند و تا روز شنبه منتظر بمانند.
به گفته این منابع، روز گذشته در پی انتشار اطلاعیه ای مبنی بر فروش مزایده ای هزار هکتار از مزارع کارخانه نیشکر هفت تپه، کارگران این کارخانه تجمعات اعتراضی خود را از سر گرفتند و با بیرون کردن پرسنل اداری، در مقابل کارخانه متحصن شدند.
گفته می شود هدف مدیران کارخانه از فروش زمین های زراعی، تامین اعتبار برای پرداخت مطالبات معوقه نزدیک به ۳۰۰۰ کارگر است.
کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه که تعداد آنها بالغ بر سه هزار نفر است، در چند ماه اخیر به دلیل دریافت نکردن مطالبات خود چندین بار دست به اعتصاب زده اند.
در همین رابطه آیت نیافر، از اعضای کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل های مستقل کارگری که در یک ماه اخیر به واسطه عضویت در کمیسیون حمایت از کارگران نیشکر هفت تپه با این کارگران و نمایندگان آنها در سندیکاهای مورد تایید آنها در ارتباط است، گفت: کارگران هفت تپه قربانی بازار آشفته شکر شده اند.
اشاره این فعال کارگری به واردات و قاچاق بی رویه شکر خام در چند سال اخیر است که علاوه بر تعطیلی کارخانجات باعث بیکار شدن هزاران هزار کارگر نیز شده است.
به گفته نیافر در این شرایط کارگران حق دارند که نسبت به فروخته شدن زمین های کارخانه معترض باشند. زیرا زمین به عنوان بخشی از ابزار کار آنها است که بدون آن کاری برای امرار معاش کارگران وجود نخواهد داشت.