۱۳۸۷ مرداد ۴, جمعه


وضعيت وخيم كارگران مجتمع صنعتي سماء سنندج
1387/04/3118:15
وضعيت معيشتي 47 كارگر بيكار سما به شدت وخيم است. از اين تعداد تنها در حدود 4 يا 5 نفر داراي بیمه بیکاری هستند. در واقع کارگرانی که هرکدام به مدت 3 تا 8 سال سابقه كار دارند بعد از مدت 5 ماه بي كاري و عدم دريافت حقوق هنوز پرونده بیمه بیکاری شان در اداره كار استان كردستان در حال بررسی است كه تا كنون نتيجه مشخصي از آن حاصل نشده است.
47 تن از كارگران شاغل در مجتمع صنعتی سماء در سنندج حدود 5 ماه است كه هيچ حقوقي دريافت نكرده‌اند.
براساس اطلاعات رسيده به دسترنج، اين مجتمع صنعتي در حدود سه هفته است كه با بحران مواد اولیه مواجه شده و در حال حاضر کارگران بیکار هستند.
همچنين بنا به همين گزارشات، كارگران کارخانه سماء از داشتن هرگونه تشكل كارگري و يا شوراي كارگري محروم هستند و به همين دليل نمي‌توانند به صورت جمعي خواست‌ها و مطالبات‌شان را پي گيري كنند.
اين گزارش مي‌افزايد؛ وضعيت معيشتي 47 كارگر بيكار سما به شدت وخيم است. از اين تعداد تنها در حدود 4 يا 5 نفر داراي بیمه بیکاری هستند. در واقع کارگرانی که هرکدام به مدت 3 تا 8 سال سابقه كار دارند بعد از مدت 5 ماه بي كاري و عدم دريافت حقوق هنوز پرونده بیمه بیکاری شان در اداره كار استان كردستان در حال بررسی است كه تا كنون نتيجه مشخصي از آن حاصل نشده است.