۱۳۸۷ تیر ۲۴, دوشنبه

اعتصاب مجدد کارگران کارخانه لاستیک البرز
دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۷
به گزارش دسترنج، یکی از کارگران کارخانه لاستیک البرز گفت: با وجود آنکه از زمان آغاز دوباره اعتصاب آرام کارگران، مدیریت حقوق اردبیهشت ماه تعدادی از پرسنل را پرداخت کرده است اما هیچ کدام از کارگران حاضر به شکستن اعتصاب خود نشده‌اند.

روز گذشته کارگران لاستیک البرز اعلام کردند که به دلیل پرداخت نشدن مطالبات معوقه خود دست از کار خواهند کشید.

به گفته این کارگران کارفرما قول داده بود که از روز شنبه نسبت به پرداخت تدریجی مطالبات اردیبهشت ماه ۱۲۰۰ کارگر کارخانه لاسیتک البرز اقدام کند.

از زمان پایان گرفتن اعتصاب گسترده کارگران لاستیک البرز که به پرداخت بخشی از مطلبات معوقه این کارگران و تهیه مواد موادخام تولید منجر شد؛ کارفرما با تقسیم بندی کارکنان خود به ۹ گروه، مطالبات کارگران را بصورت تدریجی پرداخت می‌کند.

کارخانه لاستیک الیرز که ۱۲۰۰ کارگر دارد به دلیل پرداخت نشدن مطالبات کارگران و توقف تولید از زمستان گذشته به مدت چند ماه صحنه اعتصاب‌های کارگران بود.

سرانجام این اعتصاب‌ها که اواخر فروردین ماه به اوج خود رسیده بود با مداخله جنجالی عوامل انتظامی و دستگیری کوتاه مدت گروهی از کارگران پایان یافت.

به گفته کارگران با وجود بازار فروش مطلوب کارفرما و مدیریت خصوصی کارخانه هنوز انگیزه‌ای قوی برای تولید وجود ندارند زیرا به دلیل خرید نامنظم مواد خام بسیاری از ظرفیت‌های کارخانه دست نخورده باقی مانده است.