۱۳۸۷ خرداد ۸, چهارشنبه

تجمع اعتراض آميز کارگران کارخانه "صنايع اراک"


کارگران "صنايع اراک" صبح امروز با راهپيمائي در مسير 13 کيلومتري کارخانه تا اداره کل کار اراک، با اعتراض به خصوصي سازي اين واحد توليدي و رکود توليد و کار در کارخانه، خواستار رسيدگي مسئولان شدند.
به گزارش خبرنگار دسترنج؛ 180 کارگر کارخانه صنايع اراک صبح امروز در اعتراض به اقدام دولت به واگذاري کارخانه به بخش خصوصي، رکود توليد و اشتغال و دورنماي تاريک براي آينده شغلي خود در مقابل اداره کار اراک تجمع کردند.
بنا بر اين گزارش؛ اين تجمع که از ساعتي قبل در مقابل ساختمان اداره کل کار استان شکل گرفت همچنان ادامه داشته و کارگران طي اين تجمع خواستار بازگشت کارخانه به بخش دولتي هستند.
گفتني است؛ طي اين واگذاري حق شيفت؛ مزاياي شغلي و طرح طبقه بندي کارگران حذف شده است.
کارگران "صنايع اراک" به تهران مي‌آيند
کارگران: در صورت عدم تحقق وعده‌هاي مسوولان اداره کار اراک در رفع مشکلات شغلي 180 کارگر اين واحد و جلوگيري از تخلفات مديريت اين واحد طي روزهاي آينده به تهران خواهيم آمد.
کارگران صنايع اراک در صورت عدم رسيدگي مسوولان استاني، طي روزهاي آينده و در اعتراض به عملکرد سازمان صنايع ملي نسبت به واگذاري اين واحد به بخش خصوصي، به تهران خواهند آمد.
جمعي از کارگران معترض "صنايع اراک " به خبرنگار دسترنج گفتند: در صورت عدم تحقق وعده‌هاي مسوولان اداره کار اراک در رفع مشکلات شغلي 180 کارگر اين واحد و جلوگيري از تخلفات مديريت اين واحد طي روزهاي آينده به تهران خواهيم آمد.
بنا براين گزارش کارگران اظهار داشتند: به قصد اجتماع اعتراضي در مقابل سازمان صنايع ملي و زير سوال بردن عملکرد اين سازمان در تضعيف اين واحد توليدي به تهران مي‌آييم تا کارخانه را دوباره دولتي کنيم.
گفتني است؛ تجمع اعتراض‌آميز180 کارگر صنايع اراک در اداره کار استان مرکزي، با وجود حضور ضابطان انتظامي و مسوولان اين نهاد همچنان ادامه دارد.