۱۳۸۷ دی ۲۴, سه‌شنبه

فدراسيون جهانی اتحاديه های کارگری: جنايت در غزه

به بن کی مون، دبيرکل سازمان ملل متحد
رونوشت: سازمان های بين المللی و رسانه های همگانی
عاليجناب دبيرکل،
به نمايندگی از جانب فدراسيون جهانی اتحاديه های کارگری حمله ددمنشانه هوايی اسرائيل عليه فلسطينی های نواز غزه را محکوم می کنيم. ددمنشی ارتش اسرائيل تاکنون موجب مرگ 300 نفز و زخمی شدن 750 نفر، که اکثر آنها زن و کودک هستند، شده است. آنچه که رخ می دهد يک جنايت است.
ما خواهان آن هستيم که تجاوزگری اسرائيل که يک تهديد دائمی نسبت به صلح در جنوب شرقی مديترانه است فوراً متوقف شود. ما همبستگی خود را با مردم قهرمان فلسطين و مبارزه آنها اعلام می داريم. ما خواهان خروج نيروهای اسرائيلی از تمام اراضی اعراب هستيم. دولت های ايالات متحده آمريکا، اتحاديه اروپا و ناتو، دراينمورد مانند گذشته، بخاطر حمايت های اساسی شان از سياست اسرائيل مسؤول و نتيجتاً شريک جرم هستند.
مردم فلسطين حق دارند برای برسميت شناخته شدن حق قانونی خود برای داشتن حکومت مستقل خويش، با پايتخت آن در بيت المقدس شرقی، مبارزه کنند. اين مبارزه مقدس و برحق است و به پشتيبانی بشريت مترقی نيازمند است.
فدراسيون جهانی اتحاديه های کارگری هميشه در کنار اين مبارزه قرار داشته و خواهان آن است که سازمان ملل فورا مداخله نمايد، و از تمام جنبش های سنديکايی بين المللی می خواهد از فلسطينی ها حمايت کنند
دبيرخانه آتن، 28 دسامبر 2008