۱۳۸۸ فروردین ۱۲, چهارشنبه

زنده باد بی وطنی، شعار وطنفروشان ترتسکیست،
خرابکاران "چپ"، دشمنان ملت فلسطین


بازگوئی مانیفست که "کارگران وطن ندارند" به این مفهوم است که کارگران باید به حکومت بی طبقۀ جهانی بیاندیشند. به انترناسیونالیسم پرولتری بیاندیشند و باید از تمامیت جهان در زیر رهبری پرولتاریا برای خویش وطنی آماده کنند. در اینجا تکیۀ آموزگاران کمونیسم بر روحیۀ برادری جهانی کارگران است که باید بر تنگ نظری محلی ناسیونالیستی غلبه کند. آموزگاران کمونیسم به ما می گویند برای نیل به این هدف کارگران هر ملتی نخست باید در خانۀ خود، خانه تکانی کنند و دشمن طبقاتی را در خانۀ خود مضمحل کنند و نه آن طور که تروتسکیستﻫﺎﻯ خائن و مرتد و جاسوس تبلیغ می کنند باید از هر انقلاب مشخص ملی و طبقاتی در ممالک مفروض دست کشید و با عبارات قلمبه، سلمبه برای یک "انقلاب جهانی" در روز معاد و پایان غیبت کبری آماده شد و انقلاب مشخص را به "انقلاب" پیگیر جهانی انتزاعی و غیر قابل وصول حواله کرد. انقلابی گری کاذبی که از هر انقلاب مشخص برای کسب قدرت سیاسی به بهانۀ ناکافی بودن این "انقلاب" فرار می کند و هر مبارزۀ انقلابی برای کسب قدرت سیاسی و دفع تجاوز امپریالیستی را با انقلابی نمائی تخطئه می کند، در عمل وطنفروش است و خیانت به خلقﻫﺎﻯ عراق، افغانستان، لبنان، فلسطین و ایران را می خواهد با البسۀ "مارکسیستی" آرایش کند. برای این ضد انقلابیﻫﺎ ها مردم فلسطین در صورت ادامۀ اشغال و بمباران وحشیانه و ضد بشری و تجاوز اسرائیل باید در درجۀ نخست حکومت حماس را سرنگون کنند. شعار آنها این است: "نه به حماس و نه به اسرائیل". این شعار سراپا ارتجاعی و در خدمت ادامۀ حضور و سلطۀ اسرائیل در فلسطین است. این شعار در تائید صهیونیسم و نقض حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خویش است. این شعار در پس پردۀ انقلابی نمائی بی شرمانه و خائنانه که گویا هم ضد امپریالیسم و ضد صهیونیسم و هم ضد ارتجاع است!؟. از تجاوز اسرائیل درعمل دفاع کرده مردم فلسطین را فرا می خواند که در بحبوحۀ بمباران غزه به افشای سازمان حماس بپردازند و در مناطق اشغالی به نفع اسرائیل اخلاگری کنند. شعار نه به حماس و نه به اسرائیل شعار کمونیستﻫﺎﻯ میهن پرست فلسطینی نیست شعار وطنفروشان "چپی" است که ملهم از نظریات صهیونیستی پیروان منصور حکمت، جناح تقوائیسمﺍند.
تصورش را بکنید که کسانی که خود را "کمونیستﻫﺎﻯ دو آتشه" و سوپر انقلابی می دانند به این بهانه و دروغ مسخره که کمونیستﻫﺎ وطن ندارند در کشور فلسطین از وطن فلسطینی خویش در مقابل تجاوز اسرائیل دفاع نکرده و از تفنگ دولول خود یک تیر به سمت حماس بیاندازند و یک تیر به سمت اسرائیل تا "اصولیت انقلابی" خویش را حفظ کرده باشند. به این مالیخولیائیﻫﺎ چه می شود گفت؟ با پرت و پلا که نمی شود کمونیست شد.
روشن است که در فلسطین و یا هر کشور مشابهﺍﻯ دوصف بیشتر نیست. صف مردمی که برای استقلال خویش و پایان اشغال، مبارزه می کنند و صف کسانی که در مقابل مردم، در مقابل خواست ملت فلسطین بر می خیزند. حماس فلسطینی امروز در صف مردم است و کمونیستﻫﺎﻯ فلسطینی، مسیحیان فلسطینی از خواستﻫﺎﻯ وی حمایت و با وی همکاری میکنند. در اینجا سخن بر سرماهیت ایدئولوژی ارتجاعی حماس نیست. سخن ازموجودیت سرزمین و ملت فلسطین است. احمقانه است هر آئینه ممالکی نظیر ایران، ترکیه، پاکستان، سوریه، عربستان و کشورهای نظیر را که دارای حکومتﻫﺎﻯ مشخص طبقاتی، تمامیت ارضی و به رسمیت شناختۀ بین المللی هستند را با کشور تحت اشغال فلسطینی که با هیولای صهیونیسم و متجاوز دست به گریبان است، مقایسه نمود و به نتایج مضحکی رسید که فقط به درد آدم نماهای مریخی می خورد.
درنبرد ملت فلسطین علیۀ صهیونیسم اسرائیل که یک نیروی اشغالگر، فاشیست و متجاوز است جمیع نیروها و شخصیتﻫﺎئی که برای موجودیت و استقلال فلسطین می جنگد درجبهۀ ترقی و ملی قرار دارند در حالی که جریاناتی نظیر محمود عباس فلسطینی که بخشی از حاکمیت فلسطینی است، خائن به مردم فلسطین است و در جبهۀ اسرائیل قرار دارد و روز به روز نیز بیشتر منفعل و منفرد می شود و مردم فلسطین وی را با بی آبروئی و نفرت طرد کردهﺍند. روشن است هرگونه دعوت به بی عملی، هرگونه خرابکاری در جبهۀ مردم فلسطین خیانت به مردم فلسطین و حمایت از اسرائیل است. این "چپﻫﺎﻯ" منزه طلب، همه فن حریف و آلوده به نظریات ترتسکیستی در مورد تجاوز فاشیستی اسرائیل به نوار غزه که موجب قتل بیش از 1500 نفر فلسطینی که نیمی از آنان کودکان و زنان بودند و موجب نابودی حیات اقتصادی مردم گردید با روش خرابکارانه و دروغ و جعلیات دست به اخلال زدند و سرانجام درجبهۀ ضد تجاوز به غزه که توسط شبکهﻫﺎﻯ جهانی ضد جنگ سازمان دهی شده بود، طرد و افشا گشتند. این چپﻫﺎﻯ شبه ترتسکیست وهمه فن حریف که متأثراز تئوریﻫﺎﻯ ارتجاعی «دوقطب» منصور حکمت هستند به جای تمرکز مبارزه علیۀ اسرائیل صهیونیست با شعارهای بی مایه و کشیدن چک بی محل بازهم ساز "صدا و یا جبهۀ موهومی سوم" را کوک کردند و ناظر بر کشتار بیرحمانۀ مردم غزه به افشای حماس پرداختند و باز هم هرچه بیشتر افشاء شدند. آنها به پیکار قهرمانانه ملت فلسطین تف ریختند و تحسین اسرائیل صهیونیست را نسبت به خود برانگیختند.
اعمال سیاسی آنارشیستﻫﺎ و ترتسکیستﻫﺎ همواره در خدمت بورژوازی و امپریالیست بوده و خواهد بود. همین چندی پیش بود(شنبه 7 مارس) که نیروهای ترقی خواه سوئد و در رأس آن کمونیستﻫﺎ در شهر مالمو در دفاع از مردم فلسطین پرچم اعتراض علیۀ مسابقۀ تنیس بین سوئد و اسرائیل (دیویس کاپ) را بر افراشتند و خواهان بایکوت همه جانبۀ اسرائیل گردیدند. عدهﺍﻯ آنارشیست ماجراجو معروف به (آفا) سیاه جامه گان سوئد، برادران و خواهران تنی آنارشیستﻫﺎ و شبه ترتسکیستﻫﺎﻯ ایرانی با برنامهﺍﻯ از پیش تدارک دیده شده و بی اعتنا به رهنمودهای سازماندهندگان تظاهرات با پلبس درگیر شدند و با اخلال و خرابکاری ضربۀ بزرگی به این تظاهرات هفت هزارنفره زدند. خبرنگاران مزدبگیر سوئد، فرصت طلبان مطبوعاتی، تلویزیونﻫﺎﻯ آمریکائی و اسرائیلی تا جائی که توانستند از این خرابکاری آنارشیستﻫﺎ سود جستند وکوشیدند تا نقش و اهداف این تظاهرات ضد صهیونیستی که درهمبستگی با ملت فلسطین سازمان یافته بود را تروریستی و آنارشیستی و آنتی سمیتی جلوه دهند. این تبلیغات متأسفانه تا اندازهﺍﻯ نیزمؤثر افتاد و افکار عمومی را گیج و به انحراف کشانید.
بحث اخراج "چپ های" آنارشیست و عدم همکاری با آنها دربرگزاری تظاهراتﻫﺎﻯ ضد جنگ، ضد اتحادیۀ اروپا، تظاهراتﻫﺎﻯ ضد امپریالیستی و ضد صهیونیستی درسوئد و سایر کشورهای اروپائی هم چنان ادامه دارد و احزاب م. ل. بارها مخالفت خویش را علیۀ همکاری با آنارشیستﻫﺎ درکمیتهﻫﺎﻯ ضد جنگ ابراز داشتند. حضور آنارشیستﻫﺎ به معنای اخلال و خرابکاری در جنبش تودهﺍﻯ است و جز این نیز نمی باشد. شعارآنارشیستﻫﺎﻯ اروپائی نیز کم شباهت با شعارهای جریانات سوپر انقلابی ایرانی نیست. اگر "چپ" ماجراجو و آنارشیست ایرانی در تظاهرات ضد اسرائیل با شعار"نه به حماس، نه به جمهوری اسلامی نه به اسرائیل، نه به آمریکا، نه به چین، نه به اروپا، و نه به همه".... به میدان می آید ، "چپ" آنارشیست اروپائی نیز با شعار "نه به پلیس، نه به دولت، نه به سرمایه، نه به طبقات، نه به احزاب، زنده باد خودمختاری" به میدان می آید . نتایج مترتب برعملکرد و شعارهای این دارودستهﻫﺎ با جریانات ایرانی که درتظاهراتﻫﺎﻯ ضد تجاوز و ضد اسرائیل که هم زمان خواهان موضع گیری و شعارعلیۀ حماس و اسرائیل و پلیس و حل تضاد کار و سرمایه هستند یکی است، تضعیف صف مبارزه علیۀ رژیم صهیونیستی و اربابابش، امپریالیست آمریکاست. این جریانات آنارشیستی هم زمان می خواهند همۀ تضادها را فوراً دریک آکسیون و یا تظاهرات مشخص که درهمبستگی با ملت فلسطین و یا خواست مشخص اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دیگر سازماندهی شده است، حل کنند. اینان بزدلان سیاسی هستند که فاقد توانائی سیاسی برای برگزاری تظاهراتﻫﺎﻯ مستقل خود می باشند لیکن با پیوستن به صفوف تظاهراتﻫﺎﻯ ضد جنگ و ضد امپریالیستی از زحمات نیروهای مترقی سوء استفاده می کنند و دست به اخلال میزنند.
ماجراجویان و فرقهﻫﺎﻯ وطنی با جابجائی دلبخواهی تضادهای منطقۀ خاورمیانه و عمده کردن تضاد بنیادگرائی با امپریالیسم و برجسته کردن وجود دول مذهبی اسلامی و یهودی به عنوان عاملین اصلی جنگ و کشتار و خونریزی و تجاوز، به آشفته فکری و مشوب افکار دامن میزنند. علل جنگ میان فلسطین و اسرائیل را وجود حماس اسلامی و دولت مذهبی یهودی اسرائیل تحلیل میکنند و نه فلسطین تحت اشغال صهیونیسم و امپریالیسم. این جریانات یا عامل صهیونیسم درمنطقهﺍند و یا دردام امپریالیسم و صهیونیسم گرفتار آمدهﺍند و در بیراهه طی طریق میکنند. درهر صورت باید دستانی را که به پاشاندن بذر تفرقه و آشفته فکری مشغول است در مبارزۀ ضد جنگ تجاوزکارانه و ضد امپریالیستی و ضد صهیونیستی کوتاه کرد و حزب کار ایران(توفان) این وظیفۀ کمونیستی را با افتخار انجام می دهد. بهمین جهت ما بار دیگر اعلام می کنیم که شعار "نه به حماس و نه به اسرائیل!" در شرایط تجاوز امپریالیستی و صهیونیستی به سرزمین فلسطین و ادامۀ اشغال این کشور یک شعار ارتجاعی و ضد میهنی، به نفع نیروی متجاوز صهیونیستی و خرابکاری در جبهۀ ضد اشغال و تجاوز صهیونیستی است. شعار ارتجاعی که جای علت و معلول را عوض می کند و در خدمت جنگ روانی امپریالیستی در جنبش عمومی خلقﻫﺎﻯ منطقه عمل می نماید. جبهۀ ضد جنگ جهانی با شناحت از ماهیت این عده آنها را از جبهۀ خویش در همه جا اخراج کرده است. بر رفقای ماست که در سطح شهرها و کشورها نقش این خرابکاران آنارشیست و وطنفروشان ترتسکیست سوپر انقلابی را افشاء کنند و آنها را که فقط نقش تفرقه افکنانه دارند از جبهۀ ضد جنگ در سراسر جهان طرد نمایند. حزب ما با انتشار مرتب نقطه نظرات خویش به زبانﻫﺎﻯ مختلف و ارسال آنها به تمامی جبههﻫﺎﻯ ضد جنگ نقش فعال ومؤثری در تقویت مواضع اصولی این جبههﻫﺎ داشته و بر افشاء و طرد خرابکاران ترتسکیست و شبه ترتسکیست تأکید جدی داشته است. تمام احزاب برادر و تشکلات کارگری و مارکسیستی لنینیستی که در ارتباط با حزب ما هستند همین خط را با تمام قوا ادامه داده و خواهند داد.