۱۳۸۸ آبان ۱۳, چهارشنبه

رأفت اسلامی چه صیغهﺍیست؟

خبرگزاری ایرنا در تاریخ 6/5/1388 نوشت: “گفتنی است امروز تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایرنا خواستار رأفت اسلامی در قبال آن دسته از بازداشت شدگان حوادث اخیر شده بودند که اظهار ندامت کرده اند“ و اضافه کردند: “شماری از کارشناسان سیاسی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایرنا ضمن استقبال از دستور رهبر معظم انقلاب مبنی برجلوگیری از تعرض به امنیت و جان مردم، "رافت اسلامی از موضع اقتدار" را یک موهبت برای نظام جمهوری اسلامی ارزیابی و بر برخورد بر مدار قانون همراه با رأفت اسلامی با بازداشت شدگان اخیر تأکید کردند“.
رأفت اسلامی چه صیغه اﺍیست؟ رأفت اسلامی از موضع اقتدار دیگر بچه معنی است؟ برخورد بر مدار قانون همراه با رأفت اسلامی دیگر چه ملغمهﺍیست؟ آیا بند قانون است؟ آیا ارزش حقوقی و قانونی دارد؟ آیا قابل اندازه گیری است؟ مرز مدار قانون و رأفت اسلامی ازکجا شروع و به کجا ختم می شود و یا این که به درجۀ خودسری به کارگیرانشان وابسته است. باید رأفت نشان داد به کسانی که توبه کردهﺍند و طبیعتاً به کسانی که توبه نکردهﺍند و از حق بیان آزادانۀ افکارشان استفاده کردهﺍند نباید رأفت به کار برد. برای آنها گرز مناسب تر است و باید آنها را به زندانﻫﺎﻯ جدید کهریزک تحویل داد.
آقای سبحانی نیا نمایندۀ مجلس “به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر رعایت حقوق افراد و شهروندان اشاره و تأکید کرد: بر اساس فرمایشات ایشان برخوردها باید در چارچوب قوانین و مقررات اسلامی باشد.
وی تصریح کرد: اگر مکانﻫﺎئی وجود دارد که استاندارد نیست و شرایط نگهداری افراد مناسب نیست باید جمع شوند.“
آقای سبحانی حتی حکم رهبر را که خواهان بستن در زندان کهریزک شده، مشروط کرده و مدعی است “اگر مکانﻫﺎئی وجود دارد که استاندارد نیست“ باید جمع شوند. خدا را شکر که چنین مکانﻫﺎئی وجود ندارند!!؟؟
برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصور وجود اپوزیسیون، تصور این که کسانی هستند که طور دیگری فکر می کنند، مشکل است پس وجود ندارد. برای آنها اپوزیسیون توبه کار قابل پذیرش است و اپوزیسیونی که نمایندۀ افکار آنها نیست جایش در زندان است. با این تفکر هرگز ممکن نیست بشود درهای زندان کهریزک را بست.
وقتی انسانﻫﺎ به مؤمن و غیر مؤمن تقسیم می شوند و این مرجع مذهبی است که تعیین می کند چه کسی غیر مؤمن است، در و دروازه برای خودسری باز می شود. نظام خانخانی در ماهیت رژیم جمهوری اسلامی است. آنها در عین این که دیگر نمی توانند در اثر مقاومت مردم نسبت به خودسری و جنایت پیشگی بی تفاوت باشند و از مردم می هراسند در عین حال برای بقاء خود از همۀ شیوهﻫﺎﻯ سرکوب و عوامفریبی نیز استفاده خواهند کرد. ولی جنبش 22 خرداد رژیم را ضعیف کرده است، آسیب پذیر است، نقاب ریاکاری و دروغگوئی مذهبیﺍش پاره شده است. باید از نظر تاکتیکی بر اجرای حکومت قانون تکیه کرد. اجرای مقررات اسلامی امری ضد بشری و وحشیانه است و باید همراه با حذف آن حذف جمهوری اسلامی را تبلیغ کرد.