۱۳۸۸ آذر ۴, چهارشنبه

تجمع اعتراضی كارگران كارخانه خصوصي‌شده گوشت زیاران

«8 ماه است حقوق نگرفته‌ايم»

كارگران كارخانه گوشت زياران در اعتراض به آنچه عدم پرداخت حقوق هشت ماه گذشته مي خواندند، امروز جلوي سازمان خصوصي سازي تجمع كردند.

به گزارش خبرنگار كار و اشتغال خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين عده كه حدود 150 نفر بودند، در حالي به عدم دريافت حقوق خود معترض‌ بودند كه اين كارخانه از اول مرداد ماه سال 1385 توسط سازمان خصوصي سازي به بخش خصوصي واگذار شده است.

ناصر خدادادي، مدير امور اداري كارخانه كه در ميان تجمع كنندگان بود، به خبرنگار ما گفت: از ارديبهشت ماه سال جاري مديران كارخانه در محل كار خود حاضر نشده‌اند و كارخانه را با بيش از سه ميليارد تومان بدهي به حال خود رها كرده اند.

وي با بيان اينكه پس از واگذاري كارخانه به بخش خصوصي، مشكلات مديريت باعث شد توليد به سمت تعطيلي برود، افزود: از اول مرداد ماه امسال كارخانه تعطيل شده و آب و برق و گاز كارخانه قطع شده‌است.

او ادامه داد: در حال حاضر كارخانه 260 كارگر دارد كه 140نفر آنها قراردادي‌اند و بقيه به صورت رسمي استخدام هستند.

كارخانه گوشت زياران در 45 كيلومتري شهرستان قزوين واقع شده و از بزرگترين كشتارگاه‌هاي كشور است.

در همين زمينه يكي از مسوولان سازمان خصوصي سازي با بيان اينكه مسووليت اداره كارخانه‌ها و شركت‌ها پس از واگذاري به بخش خصوصي با مسوولان جديد آن است، گفت: سازمان خصوصي سازي مسووليتي درباره شركت گوشت زياران و شركت‌هاي مشابه ندارد.

او به خبرنگار ايسنا گفت: متاسفانه چنين مشكلاتي پس از خصوصي سازي برخي شركت ها ايجاد شده كه بايد با تلاش مديران آنها حل و فصل شود.