۱۳۸۷ تیر ۹, یکشنبه


خصوصي سازي به قيمت بيکاري 14 هزار کارگر
1387/04/09
زماني 17 هزار کارگر در شرکت ذغال سنگ کرمان مشغول بکار بودند که اين تعداد کارگر پس از خصوصي سازي معدن به حدود 3 هزار نفر رسيده است.
واگذاري شرکت ذغال سنگ کرمان به بخش خصوصي طي سال‌هاي گذشته و عدم برنامه هدفمند در توليد و بهره وري معدن، 14 هزار کارگر شاغل اين بخش را براي هميشه بيکار کرده است."کاربخش" فعال کارگري در کرمان با بيان اين مطلب به دسترنج گفت: زماني 17 هزار کارگر در شرکت ذغال سنگ کرمان مشغول بکار بودند که اين تعداد کارگر پس از خصوصي سازي معدن به حدود 3 هزار نفر رسيده است.او گفت: حقوق کارگران معدن نيز پس از خصوصي سازي با تاخير 3 تا 6 ماهه پرداخت شده که اين امر چگونگي روند کار اين معدن بزرگ را بيش از پيش مشخص مي‌کند."کاربخش" گفت: خصوصي سازي طي سال‌هاي گذشته بيشترين ضرر را براشتغال و اقتصاد منطقه وارد کرده و خود را در قالب تخريب، بيکاري و ثروت اندوزي نمايان کرده است.
........................
کارگرآگاه: وقتی با نظام سرمایه داری و مناسبات مالکیت خصوصی بر ابزار تولید سر وکارداشته باشیم انتظاری جز این نیست که دولت حامی سرمایه داربه فکر بهره وسود صاحبان سرمایه نباشد و با سنگدلی و بیرحمی کارگران را بیکار و به روز سیاه ننشاند. جمهوری اساامی هرنام ونشانی که داشته باشد نماینده کل سیستم سرمایه داری ایران است و تا زمانی که برسرقدرت بماند با تمام وجودش از منافع استثمارگران حمایت خواهد کرد و درمقابل کارگران و مزدبگیران زحمتکش خواهد ایستاد. تنها با وحدت وتشکل و پیکاری بی امان است که می توان این زالو صفتان را به عقب نشینی وا داشت و بخشی ازمطالبات کارگران را ازحلقوم این جانوران بیرون کشید.
چاره رنجبران وحدت وتشکیلات است.